Salg der lykkes

En Key account manager, Large account manager, account manager, konsulent eller for os en "Sælger", er en person, som skal varetage forskellige ansvarsområder overfor de kunder, som skaber jeres indtægtsstrøm. En sælger har kun en Mission og det er, at skabe VÆRDI for deres kunder og det kan de kun, hvis de forstår kundens univers samt tør stikke et par spadestik dybere i kundens udfordringer og derfor stille og udnytte de rigtige spørgsmål!

 

Hvor mange gange har man ikke hørt, åhhh nu kommer ham sælgeren igen. Sørgeligt ikke og hvorfor mon?

  • Måske fordi at sælgeren ikke forstår at connecte og skabe tillid, baseret på andet end produktet
  • Måske fordi sælgeren ikke forstår, kundens univers og kun præsenterer produktet udfra kundens udfordringer
  • Måske fordi sælgeren ikke tør udfordre kunden, ved at stille de rigtige spørgsmål 

Pris, pris og pris

Vi ved da godt, at prisen er et af de afgørende parametre, men hvis ikke sælgeren forstår at skabe værdi på andre måder, så er det kun prisen som er det afgørende salgsparameter og det er et alt for dyrt, tyndt og risikabelt grundlag, at fastholde og skabe et langvarigt og udviklende kundeforhold.

I skal lære at blive "små kundepsykologer",

  1. som forstår at connecte og skabe en stærk relation
  2. som sammen med kunden, forstår at identificere kundens virkelige behov og hvor denne er på vej hen
  3. som er opmærksomme på, hvordan jeres produkt kan optimeres og passes ind til kundens værdikæde
  4. som forstår, at præsentere et professionelt tilbud - ud fra erkendte behov og ønsket retning
  5. Som forstår at arbejde strategisk med kunden både internt og eksternt
  6. som forstår at skabe værdi og sælge i dybden - i hele kundens organisation
  7. som forstår og prioriterer, samt arbejde med de rigtige kunder og indsatser m.m.

og vi kunne blive ved.. 

Kort om vores undervisningsform og metoder!

  1. Undervisning og træning kan foregå efter jeres ønsker og udenfor normal arbejdstid, så medarbejderen ikke behøver at gå glip af vigtige aftaler og kunder
  2. Træningen bliver skræddersyet med udgangspunkt i jeres strategi og jeres kritiske udviklingspunkter
  3. Forløbet er baseret på korte processer incl. individuel coaching, effektiv teori, hvor den enkelte arbejder med udvalgte udviklingspunkter, så optimal læring opnåes
  4. Sambesøg, videotræning og praktiske øvelser er essentielt, som netop omsætter teori til praksis, med stor effekt 

Hvem henvender vores forløb sig til?

  • Key Account Manageren, Account Managere, Projketsælgeren, sælgerne m.m.
  • Detailsalg samt afdelinger for kundeservice